Re: Opgradering af motherboard (P3 til P4)

Lars H. wrote:
Martin Berg wrote:
1) Når Intel siger at de understøtter APG4x kun med 1.5 volt,
- hvor finder jeg så den information om mit videokort?
Der er tale om et Innovision nVidia GeForce3 Ti200 kort - og
hverken manual eller nVidias site siger en dyt om spændinger.

snip
2) Hvis jeg lige ser bort fra ASUS'ens indbyggede lyd og
gameport chip (en C8738) - er der så bundkort specifikke
oplysninger skrevet under Linux?

snip

3) Jeg erindrer nogle tidligere indlæg om problemer med Intel
845e chipsættet - bl.a. manglende DMA.
Disse skulle være løst med 2.4.19 - eller hyr?

snip

4) Ved at prøve at forstå Intels manual for P4'eren ser det ud
som om en 2.4 GHz Northwood trækker op til 50A ved 1.5 volt
- det er altså 75W (!).
snip

ad 4)
http://processorfinder.intel.com/scripts/list.asp?ProcFam=483&PkgType=ALL&SysBusSpd=ALL&CorSpd=5521

2.4B GHz bruger op til "Thermal Design Power 57.8W",
N.B.
Du kan statid finde dig en cooler på under 20db ved små 60W.
Intel 3.06GHz så er det straks værer med at finde en god cooler.

Tak til Lars, Magnus og Klaus for svar på 2), 3) og 4).

Jeg fandt selv svaret på 1) - det viser sig nemlig at AGP8x og AGP4x
er med 1,5V forsyning of AGP2x er med 3,3V.

Ad 3): Som Magnus advarer, så er der tilsyneladende noget om snakken
med manglende DMA med 845E - i fald med Mandrake.

Det, der nu virkelig undrer mig er:

Der må efterhånden være en del 845E'ere ude og en del af dem må
køre Linux (skulle man da tro) - hvilket for mig giver en forventning
om, at der må være en del Linux brugere, som ikke er helt begejstrede.
Alligevel er der ingen indlæg på f.ex. SuSE' site om, at der skulle
være problemer - og 845 (uden E) står som supporteret under
Hardware Database.

Nå, det kan jo være, at jeg bare skal lade være med at tænke så meget
og så forsøge og håbe på det bedste.

Martin Berg