Hotswap SCSI og nonhotswap SCSI

Hej SSLUG
Hmm jeg har måske et lille problem.

Jeg skal udvide en server med noget mere disk kapacitet.
Serveren er et intel STL2 server board i et intel SC5000 kabinet med et hotswap disksystem. Der sider pt. en enkelt 80 pins 36Gb disk i.

OS: RH7.3

Jeg vil således udvide med 2 nye 146 GB diske. Af uransagelige årsager har jeg bestilt dem af typen 68 pin, altså ikke 80 pins hotswap og de er bestillings vare, så de kan ikke ombyttes:-((.

Nå tænkte jeg ikke noget problem, det er jo en Adaptec 7899 SCSI-controller på boardet så jeg sætter dem bare på kablet i en af de frie connectors. Der er bare ikke nogen frie connectors på det kabel der sidder mellem SCSI-controller og hotswapdelen.

Spørgsmålet er så, kan jeg bare skifte kablet ud med et kabel med 5 connectors (det nuværende kabel ser udtil at være et 68-68 pins kabel med terminator i den ene ende)?

Eller skal jeg sætte et Adaptec 29320-R kort i. For på den måde at adskille Hotswap og nonhotswap disksystemer ?

Anbefalinger/råd modtages meget gerne.

Med venlig hilsen

Jørgen Giversen

Follow ups