Serverplanlægning 3 - Mail

Hejsa

Jeg er ved at planlægge opsætningen af en lille server til hjemmebrug. Den kommer til at køre Gentoo 1.4 som distribution, og den kommer til at stå ude i byen så den ikke larmer i mit soveværelse.

Til den vil der blive koblet
1) 1 bærbar linux med gentoo
2) 2 hjemme pc'er med linux og win2000
3) muligvis også en win2000 fra arbejdet.

På Den vil jeg godt opsætte noget mailværk, men jeg farer lidt vild i alle linux værktøjerne (Jeg er forholdvis ny i linux), så jeg vil forsøge at opstille kravene til løsningen og så kan i rådgive udfra det:

* mailboxene skal være tilgængelige via IMAP, og sende via SMTP
* Der skal også være adgang til imap mailboksene via en webmail
* Mailen skal dække 3 domæner, og jeg vil godt have muligheden for følgende 2 opsætninger:
  1) henrik@domæne1.org og henrik@domæne2.net ryger i samme mailboks
  2) henrik@domæne1.org og henrik@domæne2.net ryger i forskellige mailbokse
* konfigureringen af dette skal helst ske meget nemt via et webinterface eller ligende.

* Da serveren skal stå ude i byen og ikke bare i et lille lokal netværk må der godt være tænkt over sikkerheden.

Hvad vil i råde mig til ? hvad software skal jeg kigge på, og er der nogle configurations tricks som bare ville være gud at kende?

mvh
henrik