Re: IPTables/VPN Firewall med "fw to fw vpn" og roadwarriors.

> Jeg vil gerne have sat en firewall op med IPTables og VPN. Der skal både
> være mulighed for firewall to firewall VPN og Windows Roadwarriors. (til
> hjemmearbejdspladser.) Derudover ønsker jeg også at få sat noget
Intrusion
> Detection op... så jeg f.eks. kan få en rapport over angreb mm.

Med risk för ett flame war så kan jag rekommendera FreeS/WAN
(http://www.freeswan.org).

Roadwarrior konfigurationen kan vara tricky beroende på hur man vill göra
det, men det finns ganska så god dokumentation, bla
http://www.natecarlson.com/linux/ipsec-x509.php

Rpms finns att tillgå för en del distributioner på
http://www.freeswan.ca/download.php

Intrusion Detection, varför inte sätta upp ett par Snort sensors?

Niklas
-------