486, TV mm

Hej!
	I brist på bättre sysselsättning undrar jag om följande är möjligt.

Jag vill bygga en enkel dator att ha i vardagsrummet med min tv som skärm.
Datorn skall kopplas ihop med min andra dator i sovrummet som har ett
grafikkort med tv-out. Kan jag använda nybygget som en slags dum terminal
med enbart tangentbord, mus och ev cd-spelare medan den bra datorn servar
X, spel mm?

Jag har redan ordnat med två Xservar så att jag kan se film på TV.n
utan att krångla med upplösningar och Twinview, men det
vore smidigt om jag kunde sköta filmval,ogg-filer och kanske spel från
soffan istället för att motionera i onödan genom att springa mellan
rummen.

Hoppas detta var begripligt?

Bosse

Follow ups