Re: Ping hvilken priotet ?

> TDC påstår at ping´s er underprioriteret dvs. at hvis man piger et site
> og det har travlt så bliver det afvist er det korrekt.

Det kunne jeg da godt forstå. Måske kunne man spare nogle få bytes på en
overbelastet linie ? :)

Jeg ved at nogen routere rundt omkring svarer på ping i det omfang der er
cpu kræfter til rådighed. Der er også firewalls der ikke svarer på ping.
Der er også nogen der tillader en vis mængde ping, hvorefter den holder
op.

> Har lavet et lille script det skulle checke min oppe tid ud mod verden
> da jeg har mistanke om at jeg ikke altid kan se verden der ude.

Måske andre måder ville være bedre. Du kan jo evt. prøve med "curl --head
www.etellerandetsite.dk"

Det er ikke ping, men viser alligevel om der er netværksforbindelse.

> Det  fungerer sådan at det pinger et site hver 10 sek og hvis det ikke
> svarer pinger den et andet o.s.v 3 gange og så skriver scriptet  i en
> log at der ikke var forbindelse. Der viste sig så at 15 gange pr. døgn
> var der ikke forbindelse i op til 3-5 sek.

På en privat linie ville jeg være ligeglad, hvis det er afbrydelser af den
karakter. jeg har dog aldrig påvist noget i den til ved mig hos Cybercity.

//Jesper