Re: "Malebogs"-filter til GIMP?

On Wed, 05 Mar 2003 22:52:36 +0100
[snip]

> Der findes et filter til GIMP der hedder LoG - i hvert fald i min
> 'Gimp User's Manual, ver. 1.0.1. Filteret er omtalt sammen med andre
> kantfindings filtre, men jeg kan ikke finde det i min GIMP ver. 1.2.3.
>
> Jeg ved ikke om det er gledet ud, erstattet af et andet, eller 'bare'
> hedder noget andet.
> Det er dette afsnit:
> http://manual.gimp.org/manual/GUM/Plugin_edge.html
> Du kan også prøve at spørge på GIMP's mailliste: gimp-user
> Du kan tilmelde dig her:
> http://lists.xcf.berkeley.edu/lists/gimp-user/
> God arbejdslyst

der findes en 2-3 edge encharging filtre. hvis du kører et sådanne og
inverterer det, så har du en fin sort/hvid stregtegning (nogenlunde i
hvert fald).
gør du så hvid gennemsigtig,og lægger det oprindelige billede bagved, så
har du en stregtegning med farver. Sænk antallet af farver i laget
bagved og du vil nu få et næsten rent farveplade billede.
så er det vist bare at sætte tal på.

--
Kim Schulz - Freelance Development | The last vestiges of the old
Email      : kim @ schulz.dk       | Republic have been swept away.