Re: dvd i 640x480.

On Sunday 09 March 2003 00:07, Ask Holme wrote:

> Mit tv vil have 640x480, såvidt jeg kan se :(

Tv'et er analogt, den burde ikke kunne se hvad den får :-)
Et PAL signal består af 625 linier alligevel, så uanset hvad du
sætter til grafik kort til, så er det ca det dit TV får.

Jeg plejer selv at definere PAL opløsning som værende mellem 800 og
1024 pixels i den vandrette opløsning, der er ikke så meget at gøre
ved antallet af linier.

Problemet kan være refresh raten, der er et TV begrænset til mellem
50 og 60 Hz interlaced.

mvh
Asbjørn Grandt