Samba

Hejsa

Jeg har sat min Linux Redhat 8.0 op som PDC(Primary Domain Controller). Samba virker som den nu skal. Jeg kørte novell på min linux før, så mine brugere er oprettet(200-300 logins til eleverne og de ansatte), og nu vil jeg gerne konvertere passwd til smbpasswd, kan jeg gøre det uden at skulle tilføje dem manuelt en efter en? Jeg har overvejet at lavet et script via cut og ligende, men hvis der findes et færdigt script i forvejen er der ingen grund til at lave/prøve det selv(kald mig blot doven :o) ! Mit næste spørgesmål går på om det er mulig at når jeg opretter en bruger, så skal brugeren ændre passwordet første gang de logge på! Det skyldes at jeg vil oprette brugerne, og angive et "random" password, og så sende en email til dem med det midlertidige password i, så de selv bestemme passwordet, uden at jeg skal blandes ind i sagen. Altså det der svarer til "User must change password at next logon" i windows server miljøet!!!!

 Hilsen
Brian Pedersen

Follow ups