Opgradering af Mandrake

Lidt et novice spg.

Men normalt når jeg opgraderer min maskine har det passet med at den
alligevel var gået så meget i stykker, samt de applikationer jeg kørte
kunne smides over på en anden maskine, at jeg blot har formatteret, og
installeret igen.

Det ved jeg godt er lidt M$ agtigt, og da jeg gerne vil have konverteret
min mandrake 8.2 op til en 9.0'er samt den er blevet lidt kritisk, tænkte
jeg på om det ikke var en dum løsning :-)

Men jeg har set under installationen af en mandrake kan man vælge kun at
opdatere pakker.
Hvis jeg hentede mandrake 9.0, og valgte det punkt, ville den så kunne køre
videre som nu?
Jeg bruger en MySQL 4.0.12, samt en Apache
et-eller-andet-standard-installeret.
Samt en masse Perl modules som løbende er installeret efter behov.

Jeg kopierer selvfølgeligt dumps af databasen ud, samt en tar af min
apache.conf
og /wwwroot kataloget inden start.

Men kan man forvente at systemet virker efter en opgradering? Eller hvad
skal
jeg være, for at bruge et godt pædagogisk udtryk, OBS på?

/Dan