Re: [teknik] Internet keyboard i Mandrake 9.1

Ask Holme wrote:

> Skriv "lineakd -l" (i en konsol) for at få en liste over keyboards.
> skriv "lineakd -c <keyboard>" for at lave en default config til dit
> keyboard
> tilføj lineakd -b til din .xsession eller .xinitrc (afhængig af om du
> bruger grafisk eller konsol til at starte X). Måske vil det virke bedre
> at bruge KDE/Gnome's indbyggede startup liste.

Nu får jeg ikke længere nogen fejlbesked, og jeg kan
også selv ændre lineakd.conf.
Jeg kan også køre lineakd -b og det virker tilsyneladende
fint - ingen fejl. Hvis jeg kører den igen får jeg besked
på at den allerede kører, og det er vel meget godt.
Men det ændrer ikke på at knapperne på keybordet ikke
gør noget som helst.

Hvor ligger .xsession? Min computer starter automatisk op
i det grafiske miljø, så jeg går ud fra at det er den, jeg
skal ændre i? Hvor ligger startup listerne i henholdsvis
KDE og Gnome?