Re: modem kvaler

On Fri, Mar 21, 2003 at 20:01:49 +0100, Jon Svejgaard wrote:
>  > Hvis jeg skal købe et andet vil jeg gerne sikre at det virker og vil
>  > derfor lige være sikker på at det er korrekt at alle eksterne
>  > modemmer burde virke uden problemer?? De eksterne modemmer burde
>  > ihvert ikke kunne være winmodems vel?
> Min erfaring med eksterne modems er, at hvis fabrikanten hævder at
> overholde Hayes standarden, skulle modemet virke.

Og forudsat det ikke er software emuleret "hayes" kompatibelt.
Men nogle typer interne winmodems fungerer også med linux,
mere info på http://linmodems.org

Evt. kan man også se på "brugt" markedet for eksterne modem
til serielport.

Skal man købe nyt og også ønsker at anvende FAX, så prøv at få
modems der anvender fax class 2.0 , og ikke de billige class 1.0
(faxclass2.0 er over 11 år gammel, men for at spare den sidste 5 krone
 er nogle fabrikanter de senere år begyndt at lave fax class 1.0 i
 stedet)

--
mvh Frank Damgaard  |