Wireless netkort og dårlige drivere til linux

Hej

Så fik jeg købt mig et wireless netkort + accesspoint. Accesspointet
virker fint, men netkortet volder mig en del problemer. Det er et
Netgear MA101 rev.B til USB-porten. Ideen var at få antenne og
radiomodtager/sender et stykke væk fra det støjende PC kabinet.

Driveren USB-kortet skal bruge findes på:
http://atmeldriver.sourceforge.net

For at detecte min model var det nødvendigt med nyeste CVS-version af
koden. Koden bliver stort set ikke vedligeholdt. Ialt fald sker ting
temmelig langsomt (måneder mellem CVS commits). Driveren går desuden
i baglås på min SMP maskine, så lige nu så kører jeg med en
uniprocessorkerne på halv kraft for at benytte driveren - og dermed
komme på nettet. ØV.

Er der nogen der har erfaringer med at luge SMP-fejl (låse) ud?
Hvordan sikrer man sig en log bliver printet ud i en fil inden hele
maskinen fryser? Med andre ord hvordan finder jeg ud af præcist hvor
i koden problemet er?
Det lader ikke til at user mde linux er helt langt nok fremme til at
kunne håndtere USB driverne direkte og samtidigt køre SMP. På
prototype hardware ville man nok have et antal lysdioder man kunne
tænde og slukke for. På den måde kan man ret simpelt se hvilken
tilstand låsen sker i? Hvad gør man på en standard PC?

Alternativt: er der nogen der ved hvor man kan få et prism2.5 baseret
USB WiFi netkort til rimelige penge?

Mvh