Courier IMAP med LDAP og 'virtuelle' brugere

Hejsa,

Jeg skal til at have en mail server op at køre med en LDAP backend og
jeg har valgt Postfix som MTA da den har et godt ry og da jeg har noget
erfaring med den i forvejen.
Men, IMAP skal der også til, og der vakler jeg lidt imellem Cyrus og
Courier som begge understøtter LDAP til authentification. Dog lader det
til at med Cyrus er det ikke nok blot at oprette en bruger i LDAP, der
skal man også oprette brugeren i brugerdatabasen så der bliver lavet en
mailfolder osv. til brugeren. Det kunne jeg godt tænke mig at undgå,
sådan at jeg kan nøjes med at oprette en bruger i LDAP og så virker det.
Kan Courier klare det? Og kan Courier overhovedet fungere uden at hver
bruger har et homedir? Altså kan den klare "virtuelle" brugere som kun
eksisterer i LDAP?

En anden feature som så tiltalende ud ved Cyrus var Sieve - kan dette
benyttes med Courier eller er der kun procmail som mulighed der?

--
Anders
PGPKey: http://pgp.mit.edu:11371/pks/lookup?op=get&search=0x8BFECB41

Follow ups