Re: Courier IMAP med LDAP og 'virtuelle' brugere

On Wed, 9 Apr 2003 09:15:19 +0200
Anders Bruun Olsen <anders@xxxxxxxxxxxxxxx> wrote:

[SNIP]

> Tjaa.. Umiddelbart er den rigtig store fordel ved Sieve vel at den
> ligger som en daemon og dermed ikke skal loades hver gang der kommer
> en mail ikk?.. og det er ikke et problem for den server jeg er igang
> med at opsætte, så mange mails skal den heller ikke behandle :)

procmail fungerer fint - men det er ikke en standard. Sieve er:

1) en standard - der foreligger en RFC
http://www.faqs.org/rfcs/rfc3028.html og jeg holder mest for at
understøtter standard'er :)

Dog ville jeg nok hovedsagligt begrundet med forskellene i features og
sikkerhedshistorien - vælge at bruge procmail/courier-imap når nu Ingo
kommer til at understøtte det. Jeg har desværre ikke et godt nok
overblik over hvor Cyrus-imap overskygger Courier-imap og omvendt mht.
features. En sådan oversigt ville være MEGET velkommen fra en der ved
nok om begge :)

2) Sieve regler er rent faktisk betydeligt nemmere (og menneskeligt
læseligt) end procmail regler - og også nemmere at lave GUI's til IMHO.
Dette kan man også spekulere udfra det faktum at der findes adskillige
Sieve web(og andet) gui's til at lave Sieve regler - men næsten ingen
(kun Ingo når det kommer) til procmail.

> Ja jeg mente jo nok at man ikke kunne.. men ud over at Ingo kommer til
> at understøtte oprettelse af procmail filtre, hvilke fordele har
> procmail så over maildrop?

Jeg synes personligt maildrop var besværligt at bruge - og hvis du
googler på div. procmail løsninger til vacation scripts osv. så får du
masser af hits.

svjv er procmail også mere capabelt end maildrop - men jeg er ikke
maildrop ekspert (bruger jo procmail :)

> Heh.. det er måske lige lidt i overkanten.. jeg har ikke rigtig tiden
> til at begynde at blande mig en masse i udviklingen.

heh. om ikke andet kan du jo som bruger sige du er interesseret i det -
og høre om nogen har planer om det. Det viser programmørerne at der er
en interesse for det om ikke andet.

--
Regards,
Klavs Klavsen, GSEC

Open Source Server, Security and Network Consulting
klavs@xxxxxxxxxxx - http://www.EnableIT.dk
Phone: +45 3284 4372 Mobile: +45 2342 4372
PGP: 7E063C62/2873 188C 968E 600D D8F8  B8DA 3D3A 0B79 7E06 3C62

"Open Source Software - Sometimes you get more than you paid for."