Re: Gentoo-spørgsmål

On Thu, Apr 10, 2003 at 03:36:24PM +0200, Anders Bo Rasmussen wrote:
> Man kan vel også vælge at sige at gentoo har massere af den slags
> værktøjer, og man vælger selv hvilke man vil bruge.

Det kan man godt vælge at sige, men det er ikke noget der er en del af
Gentoo projektet..

> Det er foresten en ting der undrede mig lidt da jeg læste
> instaltionsproceduren. Når man åbner for adgangen til nettet, er der så
> nogen firewall?

Nej, men eftersom der heller ikke kører nogen netværksservices er det jo
fuldkommen ligegyldigt - der er ikke noget at blokere! :)

> Det med at man skal vente på at pakkerne compilere er også noget jeg
> ikke er helt glad for. Man kan ikke compilere dem på et andet system, så
> ens computer kan bruges imens? Altså foreksempel ville jeg gerne
> compilere det på min redhat. Og når min Gentoo var oppe, ville jeg gerne
> compilere det til en i586, hvor jeg så kunne tage det med på CD til den.
> distcc går ikke, da den kun har en ISDN-linje.

Du kan sagtens compile på en anden maskine og bede portage om at lave en
binær pakke som så kan installeres på hovedmaskinen, men din maskine kan
jo sagtens bruges imens du compiler.. hvis du synes performance er for
dårlig imens den compiler så nice'r du den bare, så går det lidt bedre
:)

> Min egen maskine er 2*500 mhz Celeron, og der tager det kun halve
> evigheder at compilere. Men min fars 200 mhz Pentium II, hvor jeg gerne
> vil have det hele installeret på een gang, må skulle bruge mange dage på
> at compilere hele moliviten (da der gerne skal være KDE og GNOME i
> tilfælde af at han lige skal se hvad linux er).

Du kan benytte distcc til at have flere maskiner til at samarbejde om at
compile eller du kan compile pakkerne til 200MHz maskinen på din dual
maskine og så kopiere den binære pakke over på 200MHz maskinen og
installer den der.

--
Anders
PGPKey: http://pgp.mit.edu:11371/pks/lookup?op=get&search=0x8BFECB41