Re: Kiss DP-500 DVD afspiller og GPL

> Helt klart. Det er dog på ingen måde en nem opgave, for at styringen
> af grafik forgår ret sikkert gennem et propritær binær only
> kernemodul, hvor du ikke kender API'et til. Lidt som at have en binær
> Nvidia driver til Y, men du har kun X :-)

Ja, uden dokumentation er det så godt som umuligt. Så er det nemmere
at bygge en selv (se http://www.networkmultimedia.org/), selv om
den nok bliver dyrere af det.

Hvis man nu kunne få en vncviewer til at køre på boxen, kunne
man fjernstyre alt som helst, selv en Windoze box (sagde jeg virkelig
det?). Der er selvfølgelig lidt problemer med skærmopløsning og
simulering af tastatur og mus.

> mount -t iso9660 isofilen.iso /et/eller/andet/sted -o loop
> (frit fra hukommelsen)

Din hukommelse fejler ikke noget, for det virkede :-)

> Det er nødvendigt at være root for at kunne mounte loopback.

Steen