Re: debian fetchmail postfix evolution

On Sun, Apr 13, 2003 at 10:58:01PM +0200, Marc Cromme wrote:

[klip]

> Ideen er så at bruge fetchmail til at hente mail fra min ISP pop3, og give
> det videre til postfix, som så kan filtrere på regex på indholdet i
> mailene - eventuel lade spamassassin gøre det på vegne af postfix - og så
> hente posten lokalt med evolution for at læse den.

Det lyder som en fin ide.

> Problemet er bare at jeg efter mange timers læsning på diverse howto´s ,
> artikler og meget mere ikke kan se/forstå hvordan sådan et system skal
> konfigureres for at virke efter hensigten.

Well, for det første skal du have din postserver konfigureret så den
modtager post for dig.

> Er der en der har sådan et setup kørende, som kan guide mig igennem, eller
> sende et par konfigurationsfiler (helst til debian), eller henvise til den
> artikel jeg har overset??

Så skal du få den lokale postserver til at bruge spamassassin, og derefter
kan du levere din email til din lokale postserver med fetchmail.
Det er muligvis for meget at have postfix kørende, overvej en simpel
smtp server.

Eller en pop3 proxy der kører spam detektion der.

JonB