Re: Forward af POP3 emails uden brug af .forward

> Meningen skulle være at jeg ikke behøver at kende typen af
> POP3-serveren. F.eks. kan jeg ikke bruge .forward-fil. Jeg har brug for
> f.eks. at sætte et cron-job op der tjekker min email en gang i timen, og
> hvis der er noget skal det sende det videre til min privat-adr uden i
> øvrigt at fjerne eller markere det som læst fra POP3-serveren...  Et
> åbenlyst "problem" bliver at det selvsamme cron-job på en eller anden
> måde bliver nødt til at holde øje med hvad der er og hvad der ikke er
> sendt...

I Outlook Express på Windows har man en pop3 option der hedder noget med
"Leave a copy of messages on server", som gør at når man henter en mail
over POP3 forbliver meddelelsen på serveren. Næste gang man henter email,
vil man dog hente den samme en gang til.

Denne feature i fetchmail hedder "keep" i .fetchmailrc eller -k på
kommandolinien.

Eksempelvis kan $HOME/.fetchmail se sådan her ud:

poll pop3.server.tld protocol POP3 username <my username> password
<secret> keep

Man sørger for at være den bruger der skal modtage de emails der måtte
være på fjern pop3 serveren, og kører kommandoen fetchmail uden nogen
options.

I det hele taget er fetchmail vældig smart til at samle mail et sted fra
forksellige servere. Snakker både pop3, imap og en masse andre
protokoller. Ret smart værktøj hvis man spørger mig :)

//Jesper

--
www.ballbreaker.dk/antispam.html