ATI 9700 grafikkort og manglende konsoltekst i Knoppix

Med Knoppix eller SuSE installations-CD ser man ikke konsolvinduet på
en maskine med Tyan 9700 (dual head ATI? 9700) grafikkort, og som kun
har tilsluttet en 17" CRT.

Dog ved at vælge en anden mode med f.eks. "vga=1" som kenel boot parameter,
så kommer teksten, selvom med 80x50 vises kun halvdelen af skærmens linier.
I Xfree vises ok, men jeg glemte at checke om det var Vesa eller native
der blev anvendt.

Er det normalt at dette med forkert mode til konsolvinduet sker med
et sådant avanceret grafikkort ?
(jeg havde også problemer med DOS boot disketten....)

--
mvh Frank Damgaard  |