Re: IDE CD-brænder

On Sun, Apr 20, 2003 at 23:02:46 +0200, Andreas Bach Aaen wrote:

> Dette scsi emuleringsbøvl skulle efter sigende holde op i 2.5.x kerne
> serien. Her kan man benytte ATAPI-IDE brændere direkte uden at lade
> som om, at de er SCSI interface brændere.
> En tiltrængt oprydning, som jeg ser frem til.

Tja, det er vel historisk, da CD/CDRW kommandoerne er en
del af SCSI's MMC kommandosæt.
Så det var vel lettest at lede kommandoerne videre til SCSI
med ide-scsi modulet (KISS strategi).
Se evt. http://www.tldp.org/HOWTO/CD-Writing-HOWTO-2.html

Derudover så er det ikke alene et kerneproblem med drivere,
applikationerne (f.eks. xcdroast) skal vel også have mulighed for
at vide at det ikke længere kun er SCSI , og kunne se på
nye IDE devicenavne.

--
mvh Frank Damgaard  |