Re: ASP på Linux

Leif Lende wrote:

> [...]
> fortsat ældre ting, og kunder som selv programerer sine ASP-ting.til
> NT-server Det der er intresant for mange NT og Linux brugere, tror jeg,
> inklusive mig selv, er om man kan portere
> applikationer og databaser, uden ugevis omprogramering til Linux-serveren,
> da mange oplever NT-servere som en dyr fornøjelse.
> Så vidt jeg kan høre på andre, er Chili-ASP, det er er tettest på, og
> blandt andet kan køre VBS, men ikke accessdatabaser?
> At ODBC linke til NT-server med ACCESSdatabase er ikke så intressant,
> dersom Ideen er at spare NTserveren væk.

Spårgsmålet er hvor dyrt det egentligt er at portere fra access til
mysql/postgresql kontra det skift til sql-server du allige vel ville blive
presset til når NT'en skal fases ud til fordel for en windows2003

> Men VBS, kan vel sådanset vel også arbejde til MySql, eller hur?  Det har
> jeg dog ikke prøvet. Det ville gøre det lidt nemmere at omprogramere.

Det burde den kunne jeg har ikke set andet end dokumentation for .NET hvor
det bør værre mugligt.
Jeg ved ikke hvordan MySQL manglende understøttelse af SQL92 skinner igennem
for aplikationer skrevet for og til access.
Chillisoft kommer med nogle værltøjer til at migrere hvor gode de så er ved
jeg ikke.

--
Daniel Udsen
"Nogle gange tror jeg, det sikreste tegn på intelligent liv andetsteds i