Re: Gammel Debian eller ny Red Hat?

Hej Henrik!

At 11:11 02-05-2003 +0200, you wrote:
> Mit spørgsmål er nu: Det var en af mine venner der hjalp mig med at sætte
> den op den gang, så jeg ved ikke særlig meget om hvordan den er
> installeret. Skal jeg installere en Red Hat server i stedet for den
> eksisterende installation eller skal jeg bringe den Debian installation der
> er på den up-to-date?

Hvis du bare skal bruge maskinen til at lege, skal du vælge den
distribution du har det bedst med.

Lige nu er der ikke en dist jeg har det bedst med. Men jeg har valgt at fortsætte med Debian på serveren og Red Hat på min workstation.

> Hvis I siger ja til det sidste hvordan ændrer jeg så opsætningen fra at
> bruge en fast ydre IP-adresse til at få en fra en DHCP server?

Du skal rette i /etc/network/interfaces, så der i stedet for noget i
retning af:
auto eth0
iface eth0 inet static
        address 130.xxx.yyy.zzz
        netmask 255.255.255.aaa
        network 130.xxx.yyy.bbb
        broadcast 130.xxx.yyy.ccc
        gateway 130.xxx.yyy.ddd
står:
auto eth0
iface eth0 inet dhcp

Cool, det vil jeg prøve lidt senere, når jeg har fået trukket de sidste kabler i det nye kabinet.

Er det meget besværligt at installere DHCP på indersiden af firewallen? Jeg mener den kørte med faste, manuelt opsatte, IP-numre den gang. MEn det er jo meget nememre at have en DHCP server kørende, og så lade den om at tildele IP-numre til mine andre maskiner.

---

Venlig hilsen / Kind regards

Jens Bang (jbang@xxxxxxxxxxxx)

Freja Data                    Tlf./phone : +45 - 3537 - 7003
Guldbergs Plads 12 1. th.     Cellphone  : +45 - 4046 - 3442
DK-2200 København N
Denmark                       Homepage   : www.frejadata.dk