Re: UTF-8?

Frank Damgaard wrote:
> Derudover kan de fleste programmer (inkl Microsoft Outlook Express & Co)
> indstilles til at gøre tingene mere eller mindre forkert.

I dette tilfælde forsøger jeg at finde ud af, hvad folk rent faktisk bruger.
Ideen er, at jeg vil udsende e-mails i utf-8, som så gerne skulle kunne
læses hos modtageren. Men jeg må indrømme, at jeg undrer mig over, at lige
præcist "Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1158" hos ca. 25% af alle ikke
kan modtage utf-8. Den ene kørte Windows XP SP 1 på dansk. Det burde da
fungere...

> Alle moderne MUA bør egentlig kunne læse UTF-8.

Ja - de eneste, der ikke har fungeret hidtil, er ovennævnte build af Outlook
Express, samt Emacs/Gnus på Debian. Den virker på Red Hat, også selv om
RH'en indstilles til ikke at bruge utf-8.

Men jeg har meget få tests af de mere business-agtige mail klienter. Jeg har
kun en håndfuld svar fra Outlook brugere, og jeg tror ikke at en eneste af
dem har svaret via en Exchange server. Jeg har en enkelt fra Novell
Groupwise, som fungerede fint, men jeg har overhovedet heller intet fra
Lotus Domino eller Notes.

Lars.

--
Dybdahl Engineering