Bind .jnl fejl

Medens jeg skiftede FQDN på et antal systemer, gjorde jeg flg.:
  stoppede nameserveren (bind 9.2.1)
  kopierede /var/named/old-name/* til /var/named/new-name/
  i alle filer i new-name, omdøbte old-name til new-name
  editerede serial alle steder
  startede named

I loggen så jeg så "zone new-name.dk/IN: journal rollforward
failed: journal out of sync with zone" .
Dns lookups wirkede nu ikke. Som en hurtig løsning omdøbte jeg
journalen, og genstartede named.
Dns virkede nu, selvfølgelig journal, og loggen siger nu
  "new-name.dk.jnl: create: permission denied" for .jnl filen.
Jeg prøvede at touch'e en ny tom journal, og med forskellige perms, men
uden held.

--
Kind regards / venlig hilsen,
Mogens Valentin, Mr Dev