Re: hde: dma_intr: status=0x51 ????

Kim Hermansen <k.hermansen@xxxxxxxxxxxxxxxx> wrote:

KH> Jeg er begyndt at få et par "underlige" beskeder op på skærm

KH> hde: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }
KH> hde: dma_intr: error=0x84 { DriveStatusError BadCRC }

Du kunne prøve at slå multi-mode til. Nedenstående er fra
Configure.help:

    Use multi-mode by default
    CONFIG_IDEDISK_MULTI_MODE
      If you get this error, try to say Y here:

      hda: set_multmode: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }
      hda: set_multmode: error=0x04 { DriveStatusError }

Under alle omstændigheder er det nok snarere IDE-controlleren
end diskene du skal kigge på, hvis problemet fortsætter.

Morten

--
"Education is a method whereby one acquires a higher grade of prejudices."
                                                      (Laurence J. Peter)