Re: RH9 og æøå i CLI/textfiler

On Monday 19 May 2003 07:36 pm, you wrote:
> [ XFUT sslug.locale ]

> Tror du ikke du har fortalt Apache at standardtegnsættet på dit websted
> er UTF-8 og ikke ISO-8859-15?

Det troede jeg også til at starte med, men det virkede ikke da ting gemt via
et grafisk program i MySQL med æøå ikke gav problemer, så må det være noget
andet, da problemmet kun er i CLI og et par enkelte programmer som Licq.

Men efter jeg fjernede alle referencer til GDM_LANG i /etc/profile.d/lang.sh
så køre det som den skal.  Du kan jo prøve at tjekke
http://bbj.homelinux.net/test.txt for at se at det virker nu - det er en text
fil lavet i VI.

... apache køre iso-8959-1 som RH har sat default indstillinger til mht.
language.

--
Bjarke Bruun - E-mail: bbj@xxxxxxxxx http://bbj.b-nss.com
   __   _