Re: wvdial problem

On Fri, May 30, 2003 at 19:27:55 +0200, Atte André Jensen wrote:

> Nu har jeg installeret wvdial, men...
> Den ringer fint op og snakker lidt med serveren, men pppd dør så med
> error 2 (som ifølge man pppd er
>
> "An error was detected in processing the options given, such as two
> mutually exclusive options being used."

måske du har noget i /etc/ppp/options der konflikter
med det som wvdial sætter på ppdd ?

for at vise en kort liste over options uden kommentarer brug :
    grep -v '^#|^$'  /etc/ppp/options

De eksempler med pppon osv. jeg postede  tidligere virker
også med get2net.

> Her er outputet af wvdial:
>
> [atte@aalborg atte]$ wvdial
> --> WvDial: Internet dialer version 1.53
> --> Initializing modem.
> --> Sending: ATZ
> ATZ
> OK

men er ATZ profil i modem sat til at gøre noget fornuftigt ?
(det er en brugerdefinerbar profil)

> --> Sending: ATQ0 V1 E1 S0=0 &C1 &D2 +FCLASS=0
> ATQ0 V1 E1 S0=0 &C1 &D2 +FCLASS=0
> OK
> --> Modem initialized.
> --> Sending: ATDT004577307731
> --> Waiting for carrier.
> ATDT004577307731

jeg antager du ringer fra udlandet ?
tillader din get2net-konto  at du ringer fra udlandet ?

> CONNECT 115200
> --> Carrier detected.  Waiting for prompt.
> User Access Verification
> Username:
> --> Looks like a login prompt.
> --> Sending: x-141539
> x-141539
> Password:
> --> Looks like a password prompt.
> --> Sending: (password)

du skal helst bruge immediate-ppp logon, ikke via login/passwd scripts.

> [...]
> --> Looks like a welcome message.
> --> Starting pppd at Fri May 30 18:58:04 2003
> --> pid of pppd: 700
> --> Disconnecting at Fri May 30 18:58:05 2003
> --> The PPP daemon has died: pppd options error (exit code = 2)
> --> man pppd explains pppd error codes in more detail.
> --> I guess that's it for now, exiting
> --> The PPP daemon has died. (exit code = 2)
>
> Hvor skal jeg starte for at komme videre? Logfiler? Har det nogen
> betydning at alt opsætningen på den maskine jeg prøver på står som før
> da forbindelsen gik over ethernet? Hvis "ja" hvad skal man så typisk

/var/log/messages eller lign.

normalt kalder pppd et ip-up og ip-down script når forbindelse
oprettes/nedlægges. med "defaultroute" i options eller
på pppd kommandolinie tilpasses "route".

Måske egne scripts er nemmere fremfor at debug'e wvdial....

--
mvh Frank Damgaard  |