Re: postgresql via netværk

Daniel Udsen wrote:

> Hvordan får jeg en klient der ikke har postgresql bibloitekerne
> instaleret, til at forbinde sig til en postgresql-server.
>
> Mit problem lader til at alle de værktøger jeg har set perl's
> DBD::Pg PHP's pgsql funktioner og python's ditto) lader til at
> værre afhægige af at postgresql er delvist instaleret lokalt.

De vill nog åt libpq, vilket jag _tror_ du måste ha
installerat om du vill köra mot postgresql

Libpq är ett bibliotek med klientrutiner, och jag har svårt
att se hur det skulle fungera utan, fast jag vet inte
hur det går till med JDBC förstås...
(jag vet att det inte var JDBC som efterfrågades
men jag blev helst plötsligt lite nyfiken)

/Björn