Re: Ny harddisk

Kan

> ups ;-(
> hvis det var "dd" kan det blive problemetisk hvis diskene ikke
> var helt ens.

Jeg bruger GRUB som bootloader...

Jeg mener kommandoen jeg brugte til at kopiere var "cp -pRv /* /backup",
hvor jeg undlod at gen-kopiere /backup, som var min nye disks mountpoint.

> Hvad siger en "fisk -l" på disken ?
> Det vil nok være lidt lettere at hjælpe med denne information.

Udkrift af "fdisk -l" :

Disk /dev/hdb: 16 heads, 63 sectors, 116301 cylinders
Units = cylinders of 1008 * 512 bytes

   Device Boot    Start       End    Blocks   Id  System
/dev/hdb1   *         1    116301  58615672+  83  Linux

> Hvis der ikke er partitionerm, så er det ikke muligt, men "fdisk -l"
> vil kunne fortælle hvad der er på din disk.
>
> Alternativ kan du lave en swap-fil hvis du har behov for swap-plads.
> Men først må du finde ud af partitioneringen (hvis du har en)
> og om der er ledige partitioner/plads på disken.

Det må du også gerne hjælpe med...

P.t. er der ca. 1,5gb fri plads ud af i alt ca. 55gb

Mvh.
Thomas Rokamp