Re: Sikring af mysql.

Den Tue, 10 Jun 2003 14:52:05 +0200, skrev Ole Kofoed Hansen:

> Jeg ved det ikke rigtigt. Jeg tror nok det normale er at benytte socket,
> og så vil det vel være localhost. Det kunne dog være relevant, hvis
> databasen skulle køres som backup på en anden maskine, men stadig kunne
> tilgås fra den oprindelige maskine.

Pointe!
Jeg havde en idé om at det var for at man skulle kunne logge direkte på
SQL-serveren fra en anden maskine via port 3... et eller andet.
Men hvorfor den så intet password har er mig ubegribeligt!

> Jeg går ud fra, at det er to anonyme brugere. Altså til folk, der prøver
> at logge ind uden brugernavn. Der er nok en for localhost og en for dit
> hostname, ligesom root.

Ja, ligesom root, men hvad skal man dog med 2 anonyme brugere? - som
default? :-)
ud med dem.. ;-)

> Helt korrekt.

Fint.

> Står der ikke noget i webserver-bogen? Eller i Admin-bogen?
> Ellers kunne det helt klart være værd at finde en til at skrive det.

Der står noget om brug af mysql, og også et enkelt eks. på at tildele en
bestemt bruger adgangsret til en database, men det er jo øjensynligt ikke
helt nok.

Tak.
Rune Z.