Re: Re: rettigheder af ttyS0

On Wed, Jun 11, 2003 at 20:04:13 +0200, Morten Bo Johansen wrote:

> Hvis Atte bruger SuSE, mener jeg at erindre at der er en fil
> under /etc hvor alle disse rettigheder er angivet. Jeg mener oven
> i købet at den hedder noget i retning af /etc/permissions - men
> SuSE-dagene er efterhånden længe siden ;)

Der er faktisk flere filer udover /etc/permission :

/etc/permissions.easy
/etc/permissions.local
/etc/permissions.paranoid
/etc/permissions.secure
samt et katalog: /etc/permissions.d/

Men /dev/ttyS0 er dog ikke med her hos mig, rettigheder
er mest for alm. filer mv.
(det skader dog ikke med en "grep ttyS0 /etc/permissions* "
 og se om ttyS0 er havnet der)

Har man hylafax  installeret (på porten)
så skal  man se på /var/spool/fax/etc/config.ttyS0
som indeholder rettigheder, så selv om permission blev sat
ved opstart så vil hylafax ændre dette når den startes.

Ligeledes har man i stedet mgetty+sendfax installeret
så vil denne ændre opsætning/ejer på port.

Og måske internet/ppp opsætning af modem også retter rundt
i rettigheder ;-(

--
mvh Frank Damgaard  |