diff på databaser

Jeg tænkte på om nogen havde en god idé til jeg kunne lave en "diff" på
database indhold? (jeg bruger MySQL-4.0)

Problemet er at jeg har en database der bliver opdateret en gang
imellem ved opdateringer af div. programmer - de opdateringer vil jeg
gerne have identificeret (ved at lave diff af før og efter billedet så
at sige) - så jeg kan gentage disse ændringer på de andre databaser.

de forskellige databaser er til samme produkter - men har ikke samme
indhold og kan derfor ikke bare være et mirror af hinanden.

Jeg har hørt om sqlyog - men det er kun til win32 og de svarer ikke når
man spørger hvornår der kommer en Linux version (de skriver i deres FAQ
at den kommer ved næste store release version..).

Jeg har også fundet sqlfs - men hjemmesiden til den er konstant nede -
så projektet er jo nok dødt.

Jeg håbede i havde nogle gode foreslag?

Jeg kunne lave et dump af databasen før og efter og sammenligne dem -
men så skal jeg have skrevet et script af en art, der omdanner den diff
til sql-sætninger der gentager de ændringer, hvis i forstår.

--
Regards,
Klavs Klavsen, GSEC, klavs@xxxxxxxxxxx, http://www.EnableIT.dk

See our new webhosting service at http://hosting.EnableIT.dk

"Open Source Software - Sometimes you get more than you paid for."

Follow ups