RE: Crash information

Der findes et patch til kernen der hedder "Linux Kernel Crash Dumps"
(http://lkcd.sourceforge.net/)
Det kræver (selvfølgelig) en rekompilering af kernen.

Meningen er at der laves et memorydump hvis/når kernen går ned.
Dump'et kan lægges i swap eller på en decideret "crash-partition".

Når kernen kommer op igen kopieres dump'et, der herefter kan analyseres.
(værktøjer findes samme sted som patch'et.)

Jeg har ikke selv prøvet det endnu ....

/Kristian Høgh.