RE: spamfiltering hvordan

	>Hvordan gøres dette jeg bruger postfix og kan det gøres uden at
	>den bouncer men nøjes med at markere mailsne.

	Hvis du går ind på www.ordb.org og ser dig lidt omkring, er der der
noget om
	open relay og spam mailing, det er faktisk en liste som indeholder
mange open relay
	server navne.
	Man kan bruge deres liste som filter ved at tilføje et par linier i
konfigurationsfilen
	til mailprogrammet.
	Der er info om Sendmail,Postfix,Qmail, Exchange server, osv.

	Her et udklip omkring postfix:

> Postfix
> Postfix kan nemt teste om en server er i ORDB. Det eneste du skal gøre er
> at tilføje følgende til din main.cf:
> maps_rbl_domains = relays.ordb.org
> Tilføj også: smtpd_recipient_restrictions = reject_maps_rbl
> For mere information om da se "Postfix' UCE controls" side
> http://www.postfix.org/uce.html
> Find flere tips for anti-UCE konfiguration af Postfix kan findes i Jim
> Seymours glimrende sample configuration

Det skulle "luse" mange spam mails væk.
De har også en liste over andre tilsvarende lister.

claus@xxxxxxxxxx

Did follow the white rabbit
  The matrix is protected by a TUX Firewall
    The battel ends here.  !!