Re: Appache och https

In <3EF95B5D.8020707@xxxxxxxxxxxxx> Niklas Håkansson <niklas@xxxxxxxxxxxxx> writes:

>Jag har glömt min pass phrase som används vid uppstart av apache med
>https.

Det er ikke godt.

>Någon som känner till något trick för att ta sig förbi detta.

Nej, for så ville det være muligt at omgå hele public/private key
krypterings-mekanismen.

>Måste jag generera nya nycklar?

Ja, og dermed også et nyt SSL certifikat.

Det vil måske være en ide at fjerne krypteringen fra din private
key bagefter - så kan serveren startes uden at du skal indtaste
passphrase. Til gengæld skal du så være 100% sikker på, at der ikke
er andre der kan få adgang til at stjæle din key-fil - eller også
skal du være ligeglad med det :-)

# To remove encryption from the private key
mv server.key server.key.encrypted
openssl rsa -in server.key.encrypted -out server.key

--
Henrik Storner <henrik@xxxxxxx>