Re: unixODBC og postgresql

Troels Arvin wrote:

> OK. Jeg kan umiddelbart slet ikke se, at Mandrake inkluderer
> nogle ODBC-libraries med relevans (men jeg kender heller ikke
> distributionen).

unixODBC kommer med som standard og 8.2 havde ikke de stor
problemer med at forbinde openoffice med unicODBC der så igen var
forbundet med mysql

> (Hvis vi forudsætter, at din PostgreSQL kører på samme maskine
> som OpenOffice, at dit PostgreSQL brugernavn er det samme som
> dit login, og at du kan connecte til DATABASENAVN uden password.
> DATABASENAVN skal udskiftes med navnet på din database.)

Og databasen skal sættes op til at modtage net foresprørgelser fra
localhost hvilket ODBC kræver.
Som default vil postgres kun andvende socket forbindelser fra
localhost selvom den acceptere forbindelser pr netværk for
maskinens "ægte" ip adresse og subnet. testet både psql, perl og
python.

Nu mangler jeg bare at få helt styr på hvordan man bruger unixODBC
via netværk.
Kan det værre et problem at postgresql er sat op til at bruger
ssl?

--
Daniel Udsen
verden gik under i går