Re: backup af server på dmz zone!

On Thu, 2003-07-03 at 16:43, Asbjørn Morell wrote:

Hej Asbjørn

> Hvis jeg vælger at bruge deres unix klient så bliver jeg nød til at for en
> masse porte fra DMZ til lan. :(

Generelt må man jo nok sige, at backup-systemer er et marreridt når
firewallen skal configges. TSM er dog en behagelig undtagelse, den kan
faktisk klare sig med én port. Men det er jo lige meget, når du allere
har indkøbt det du skal bruge :)

Men hvad med at bruge rsync (rsync.samba.org) til at flytte data fra
DMZ-zonen og ind til en maskine på dit internet net. Så kan backup tages
derfra. rsync kan "pakkes ind" i ssh. Så burde sikkerheden være
fornuftig. Og du kan vel at mærke initiere det hele inde fra det interne
LAN.

/Jens