Re: Sendmail

----- Original Message -----
From: <madsdyd@xxxxxxxxxxxx>
To: <sslug-teknik@xxxxxxxx>
Sent: Tuesday, July 01, 2003 1:04 PM
Subject: Re: [TEKNIK] Sendmail

> Du skal være opmærksom på at /usr/sbin/sendmail er et link til
> /etc/alternatives/mta, som kan være et link til enten postfix eller
> sendmail....
>
> Mads
>
> --
> Mads Bondo Dydensborg.                               madsdyd@xxxxxxxxxxxx
> We can argue this until the cows come home, but let's agree to compromise.
> If you're right, you can say "told you so". If I'm right, I can say...
well,
> whatever Bill allows me to say. Fair enough?
>                    - /. comment by Rogerborg on 2002.07.02 on MS Palladium

Så kom der ENDELIGT hul igennem.

Linket /usr/sbin/sendmail pegede på postfix, som jeg så rettede til sendmail
istedet.
Efter noget kæmpen rundt, uden held, flyttede jeg den over til postfix igen.
Og efter en snak med min firewall ansvarlig viste det sig at DMZ'en kun
tillod
en maskine snakkede SMTP ud igennem firewallen. Så istedet for postfix og
sendmail skulle sende direkte skulle de igennem vores SMTP server. En ny
lille option jeg ikke lige var klar over var kommet på :-)

Tak for hjælpen, tror ikke lige jeg selv havde opdaget at /usr/sbin/sendmail
var
et symbolsk link.

/Dan