Re: Flere ? ang. software RAID

On Sat, 12 Jul 2003 03:04:07 +0200, Henrik Bork Steffensen <hbs@xxxxxxxxxxxxxxxxx> wrote:

[klip]
Skal der oprettes RAID-enhedder for hver partition, der skal spejles?

Ja, bortset fra swap som kernen selv kan spejle (hvis du da ønsker det?)
Da diskene er partitioneret ens, findes en swap-patition også på disk 2 og de er begge i brug uden at jeg har gjort noget aktivt for at det skulle ske.
Jeg foretrækker at partition numre og /dev/md? numre er ens, dvs md1=hda1+hdc1, md5=hda5+hdc5, det gør det hele lidt nemmere.
Lyder fornuftigt, det vil jeg så også gøre :)
Se Jakob Ø's "Software RAID HOWTO" den er faktisk ret god.
Det er den jeg startede med, men læser åbenbart for let eller hurtigt, da jeg ikke har fattet det endnu :)

--
Med venlig hilsen
/Zmit