X bruger ca. 300mb ram ????

Jeg kan ikke helt få det her til at passe, jeg har installeret NVidia's nyeste driver til mit GF4TI4200, på min RH9-box.
Men jeg synes der bliver sløset noget videre med min ram, for X bruger knap 300mb ram.
Nu kører jeg med KDE 3.1.2, og jeg ved godt den bruger meget ram men er dette ikke lidt overdrevet?
xmule bruger 30-70 mb ram, 70 mb er vist kun mens den hasher filerne.
MPlayer kan knap nok afspille noget stabilt, da den kommer op på mellem 150-200 mb.
Da cpu forbruget aldrig kommer over 8-12% når det er højeste, regner jeg stærkt med at problemet ligger i at der næsten ikke er noget fri ram i maskinen.

alt dette er i fysisk ramlager.

Mit system:
Software:
RH9 med kernel 2.4.20-18.9
KDE 3.1.2
NVIDIA's driver sat op til twinview. (opløsning 1024x768 ved 24bit)
Alle opdateringer fra fedora.us via apt-get

Hardware:
AMD Athlon XP2000+
512mb sdram + 512mb swap-space (burde måske være mere end den gamle installation brugte aldrig ret meget swap)
ASUS V9280 (Geforce4 ti4200)

Follow ups