Opgradering til MySQL 4

Hejsa!

Jeg kører en Linux-box med MySQL 3.23, og overvejer seriøst at opgradere til
MySQL 4.0.13 (den seneste "production release").

Er der noget der taler imod dette?

Så vidt jeg kan forstå, så er hastighederne i 4'eren forøget over stort set
hele linien. Særligt kan man opnå enorme (?) hastighedsforøgelser i sine
SELECT-statements p.g.a. den nye "query cache"....

Jeg skal kunne tilgå MySQL-serveren fra PHP og Perl (via DBI). Det hele
ligger på samme maskine. Skal jeg også opgradere disse? (PHP har jeg
compilet manuelt, så skal den linkes op imod den nye MySQL???)

Anyway: Jeg kunne godt tænke mig at høre, om der er nogle der har haft nogle
praktiske erfaringer med MySQL 4...

M.v.h.
~Morten

Follow ups