Blåt felt i mplayer?

Jeg rodede i går med at få den seneste mplayer fra CVS til at spille
under Mandrake 9.0 (det var den jeg havde på CD), og efter en del
fifleri så kom det også i luften.

Mit problem er at den eneste driver der virker med mplayer under X er
"x11" -- de andre jeg har prøvet giver blot enten et blåt eller et
sort felt.  Mplayer selv rapporterer ikke fejl, så jeg tror ikke jeg
har glemt noget ved oversættelsen med codecs og sådan.  Jeg har prøvet
med de x* drivere og de to gl-drivere.

Grafikkortet er et billy GeForce 440 (vistnok), som virker
upåklageligt under XP.

Er der nogen der genkender dette?  At google på "mplayer blue" gav
ikke noget jeg kunne bruge til noget.
--
  Thorbjørn Ravn Andersen
  http://unixsnedkeren.dk/ravn