Fra hyperterm til minicom - hvordan?

Halløjsa,

I forbindelse med, at jeg har installeret Linux på min iPaq, vil jeg nu meget gerne have forbindelse til kræet fra min store linux-boks.

Under windows fyrede jeg bare op under hyperterm, forbandt den til COM1, satte hastigheden og så'en. Så trykkede jeg ellers bare på det fine "Connect"-ikon, og vupti, så modtag jeg en fin lille login-prompt.

Det ville jeg også gerne kunne fra linux, men med minicom er jeg helt helt blank. Jeg har sat den til at bruge /dev/ttyS1, og har også sat diverse andre serial-ting (115600,8N1,No,No). Derefter fjernede jeg initialiations- og reset-strengen. Men hva' så?! Hvordan pokker får jeg den til at connecte? Uanset hvad jeg trykker (måske?) melder minicom konstant "Disconnected" nede i højre hjørne.

Med andre ord: Hvordan pokker gør man når man gerne vil logge ind via en serial-port, null-modem, og minicom?

Mvh,
 Martin

Follow ups