Re: Videoredigering

Hej Preben

> [...]
> ikke lige kan huske).
>
> Jeg vil gerne have to versioner af filmen efter redigering, en "næsten"
> perfekt version (som jeg også kan bruge senere hen hvis jeg vil bruge
> klippet igen), samt en version til hjemmeside-brug. Hvilket codec skal
> man vælge (samt parametre), hvis man gerne vil have et rigtig godt
> komprimmerings/kvalitets-forhold og samtidig skal kunne se den under
> både Windows og Linux (og under Windows skal det gerne virke
> "out-of-the-box" så Windows-brugerne ikke skal bekymre sig for meget :-))?

The one and only... DivX. Du kan evt. også vælge MPEG hvis du vil lave VCD /
DVD ud af resultatet.

Jeg kan ikke lige sige hvilke parametre du skal bruge... for der er lige så
mange muligheder som .. ja hvad ved jeg. Ta´ og ta´ et kig på vcdhelp.com
... her er mange tip at få.

Hvis du kan precisere dit ønske lidt... så kan jeg hjælpe dig videre.

.. foresten - grab med højest mulig opløsning.. og komprimer bagefter.

mvh Søren

www.serverforum.dk