Re: Manglende lyd under videoredigering med kino

On Mon, 4 Aug 2003 LOL@xxxxxxxxxxxxxxx wrote:

> Nja okay, jeg har været inde under det faneblad, og prøvet at skifte mellem
> dv1394 og raw 1394 men uden det store held. Nu er det noget tid siden jeg
> prøvede det sidst, men jeg mener at jeg havde loadet driverne inden jeg
> startede
> kino. Jeg insmod'er driverne lige som du beskriver det i "friheden til..."

Men, du skal kun loade den ene "slags" driver. Enten raw1394, eller
dv1394. Desuden skal du sætte det rigtige driver device. Det sutter lidt
at det skal være sådan, men der er to forskellige drivere "derude", og jeg
ved ikke rigtigt hvordan man skulle regne ud hvad folk helst vil bruge.

> Jeg holder mig til dvgrab indtil videre.

Jeg mente at hvis dvgrab virker, skal du sikkert bare bruge raw1394
modulet. dvgrab og kino har en bunke kode tilfælles.

> needed
> havde jeg så allerede valgt. Jeg husker ikke hvilket display jeg har valgt,
> men
> jeg ændrede det da jeg på et tidspunkt oplevede at den ikke opdaterede
> skærmen
> når jeg startede en videosekvens...

Det lyder ikke godt.

> Hvad koster det, hvad kræver det og hvor køber jeg det ?

Den koster vist omkring kr. 800, det er en usb ting, man kan købe den på
nettet, eller hos mac folkene. Jeg fandt den i DK her :
http://www.dynamicav.dk/shuttle pro.htm
Der koster den kr. 1100 + moms - ups, jeg tror altså jeg fik min over
nettet for ca. kr. 800,- - det er jeg ret sikker på.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg.                               madsdyd@xxxxxxxxxxxx