Re: ALSA build/install... -Tak!

On Tue, 5 Aug 2003 15:12:50 +0200, Rasmus Wätjen <sslug@xxxxxxxxx> wrote:

Michael Schmidt wrote:
Skal kompilere en ALSA-driver til ADI AD1985 chipset (AC97-CoDec)
Vejledningens trin 2 forskriver.

2) You must turn on sound support (soundcore module)

Det lyder da også meget fornuftigt, men hvad er det? - og hvordan gør jeg?
Når du kompilerer din linux-kerne, skal det første menupunkt i make
menuconfig (eller make xconfig) (det er det første i kerne 2.4.19, jeg kan
desværre ikke huske hvad der står af tekst) under Sound vælges til at
kompilere som module.
Derudover er det vigtigt at du har sourcen til linux-kernen og alsa på
følgende måde:
/usr/src/linux
/usr/src/alsa

Hvis du har f.eks. /usr/src/linux-2.4.19, så lav et symbolsk link vha. 'ln
-s /usr/src/linux-2.4.xx /usr/src/linux'. Ellers har jeg oplevet at
kompileringen af Alsa fejler uden at give nogen god forklaring hvorfor (det
var med alsa-0.9.0rc3).

Jeg fik det til at virke med ovenstående kerne og alsa på min via8233 chip,
og jeg har skrevet en opskrift på http://rassie.dk/linux/alsa.asp som nok
kan bruges. Det er et stykke tid siden, så måske det ikke er helt
up-to-date.

Mange tak, nu er jeg fremm ved trin 5 :)

--
Med venlig hilsen
/Zmit