Re: Få adgang til delte drev på en Windowsmaskine

On Fri, Aug 08, 2003 at 07:50:33PM +0200, Steen Jarbøel wrote:
> Jeg har også et windows-share mounted fra min RH7.2 med samba 2.2.1a-4,
> men kan nogen fortælle mig, hvorfor jeg ikke kan have mere end 15 tegn i
> servername? Jeg har været nødt til at bruge IP-adressen af denne grund.
> Kan det være fordi servername er et netbios-navn, som ikke kan være
> længere?

Ja, netbios navne kan ikke være på mere end 15 tegn hvis ellers jeg
husker korrekt.

> Hvordan får man så RH7.2 boksen til at omsætte netbios-navnet til
> IP-adresse?

kig nærmere på nmbd og hvis du kører en wins server tror jeg nok at
samba skal have adressen til denne eller noget i den stil.

--
Anders
PGPKey: http://pgp.mit.edu:11371/pks/lookup?op=get&search=0x8BFECB41