Re: Re:

"Jon Svejgaard" <jon@xxxxxx> skrev i en meddelelse
> I "gamle dage" - da terminaler var terminaler, og printere var serielle,
> og en STOR harddisk var på 15MB, brugte man meget det trick,
> at du kan styre tty settings på en åben terminalport. Endda med
> kommandoer fra prompten. Det gjorde man sådan her:
>
> cat < terminaldevice &
> stty settings < terminaldevice
> <program til håndtering af (skrivning på) terminaldevice>
>
> faktisk kunne man få tovejs-kommunikation ved at ændre sin cat til
> cat < terminaldevice > logfil &
>
> og så læse logfilen med endnu en proces.

> [...]

Joo! Jeg vil gerne prøve. Altså det' ik' noget avanceret jeg prøver på
(synes jeg da selv). Det eneste jeg vil ha', er at en rutine henter
klokkelset og dato i et fastsat format, konverterer værdierne til hex,
indsætter et 0D foran og kaster det samlede resultat afsted til serielporten
engang hver 6. time.

Mon ikke det skulle kunne lade sig gøre?

R.