Screensaver og usb-mus

Hej

Jeg sidder ved en bærbar IBM Thinkpad T30 med Redhat Linux 9. Når jeg
sætter en usb-mus i computeren virker den uden problemer med det samme.
Desværre ser det program, der detekterer om der er aktivitet ved computeren
tilsyneladende ikke musen. Det betyder, screensaveren lige pludselig
aktiveres mens jeg sidder og arbejder med musen.

Jeg kan naturligvis sætte ventetiden for screensaveren op eller helt slå
den fra - men det ville da være rart hvis jeg kunne finde en bedre
løsning på problemet.

Er der nogen, der har en ide om hvad problemet er og hvordan jeg retter
det?